جانباز بزرگوار علی اصغر رحمتی

جانباز 70 درصد قطع نخاع: 
جوانان بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند

جانباز 70 درصد قطع نخاع گفت: بدون شک جوانان ایران اسلامی‌مان با ظرفیت ها و توانایی هایی که دارند می توانند بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

علی اصغر رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حیات در مشهد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) تصریح کرد: متولد سال 1328 هستم، به خاطر دارم در زمانی که شاید 28یا 30 سال داشتم با شور و اشتیاقی که داشتم به جبهه رفتم تا به میهنم خدمت کنم . 
وی افزود: در جبهه هرکس هر کاری که می توانست انجام می داد تا دست دشمن به آب و خاک این مرز و بوم دراز نشود، عده ای بودند که با بی ریایی و خلوص نیت برای دیگر رزمندگان کار می کردند و به آنها در امور شخصی‌شان کمک می کردند. 
رحمتی با بیان اینکه امروز رنگ و نقش ایثارگری در حال رنگ باختن است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ و دفاع مقدس رزمندگان اسلام هرکاری که توانستند برای حفظ این آب و خاک انجام دادند، عده ای از جان خود در این راه مایه گذاشتند ولی دیگر اگر قرار باشد بازهم آنها در زمانی که شرایط تهدید برای کشور به وجود آید در مقابل دشمن بایستند، دیگر نقش جوانان دلیر این کشور رنگ می بازد، باید به جوانان بیشتر میدان داد تا آنها به خودباوری برسند. 
وی افزود: عده ای به من می گویند اگر شفا پیدا کنی و بتوانی راه بروی بازهم در شرایط بحران به جنگ می روی، در جواب آنها می گویم می‌روم اما امروز جوانان برومند این سرزمین اگر برای حفظ آرمان های کشورشان در مقابل هجمه های مختلف دشمن ایستادگی نکنند آن زمان باید ایستادگی خود را در مرزهای کشور نشان دهند. 
رحمتی بیان کرد: ما جانبازان به عنوان ایثارگران جامعه امروزی کشور باید راهنمای جوانان کشورمان باشیم، و نباید اجازه دهیم که این قشر فهیم از جامعه دچار بهم ریختگی افکار توسط فرهنگ بیگانه غرب شود و به فرهنگ ایثار و شهادت جاری در این مرز و بوم پشت کند. 
وی افزود: بدون شک جوانان ایران اسلامی‌مان با ظرفیت ها و توانایی هایی که دارند می توانند بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت باشند که البته اینطور نیز هست. 
جانباز 70 درصد قطع نخاع تاکید کرد: جامعه امروز کشورما به میدان جنگ نرم شباهت پیدا کرده است و دشمن نیز متوجه شده که دیگر سلاح جواب‌گو نیست و با استفاده از مبانی فرهنگی بر علیه تفکر جوان امروز جامعه ما اقدام کرده است، دولت‌های غربی برای اینکه جوانان ایرانی از راه اصلی کشورشان یعنی فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت دور شوند مزایا و تسهیلات مختلفی در نظر گرفته‌اند. 
وی با ابلاغ این پیام به مردم و جوانان این آب و خاک تصریح کرد: مردم و جوانان ایران اسلامی باید با درست کار کردن، خلوص نیت در فعالیت های خود و ادامه دادن راه شهدا با درس گرفتن از وصایا و نحوه زندگی آنها و ائمه اطهار(ع) در درجه اول زندگی سالمی برای خود مهیا کنند و در درجه دوم راه فرهنگ ایثار و شهادت را تداوم ببخشند. 
رحمتی گفت: در ایام ماه محرم ایثارگران عطر و بوی فرهنگ ایثار و شهادت را با شدت بیشتری استشمام می کنند، بدون شک امام حسین(ع) اسوه و الگوی تمام شهدا و ایثارگران عالم است، این ماه فرصت خوبی برای خودسازی و نگاه به درون است، باید از این ماه با فضیلت نهایت استفاده را برد. 
گفتنی است علی اصغر رحمتی جانباز 70 درصد قطع نخاع گردنی در دوم بهمن ماه 1365 و در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه گردن قطع نخاع شد. 
 
 هیچ گاه از اقدام خود ناراضی نبودم
 

علی اصغر رحمتی� دیگر جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی نیز گفت: در زمان جنگ تحمیلی به كشاورزی مشغول بودم و در فصل زمستان برای ادای تكلیف و برای مبارزه با استكبار به جبهه اعزام می شدم. زمستان سال ۶۱ برای نخستین بار به جبهه اعزام شدم. وی با اشاره به حضورش در راهپیمایی های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اوایل انقلاب كه امنیت كامل در شهر حاكم نشده بود مسئولیت نگهبانی از محله را بر عهده داشتم. با آغاز جنگ تحمیلی دفاع از اسلام، كشور و ناموس را تكلیف خود می دانستم. این جانباز ادامه داد: سال ۶۵ كه برای چندمین بار به جبهه اعزام شدم، در تاریخ ۲ بهمن ماه   همان سال در منطقه دوعیجی شلمچه (عملیات كربلای ۵) قطع نخاع شدم.رحمتی با بیان اینكه از اقدامی كه برای اسلام و كشور انجام داده ام هیچ گاه ناراضی نخواهم بود، اظهار كرد: برای رضای خدا و دفاع از اسلام قدم برداشتم، پس هیچ گاه از این اقدام ناراضی نخواهم شد. اتحاد رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس باعث به وجود آمدن استقلال میهن شده است.این جانباز با بیان اینكه یكی از برادرانم به درجه رفیع شهادت نایل شده و ۲ تن از برادرانم نیز جانباز شده اند گفت: ایثار و از جان گذشتگی آنها باعث به وجود آمدن شرایط كنونی و دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای شده است.

 
 
http://hayat.ir/0fa122945idcontent.htm

نظرات شما عزیزان:

اسمان
ساعت8:02---10 دی 1394

خدایش شفا عنایت کند برایش همگی دعا کنیم چرا که مدت نزدیک به دوماه است که در ای سی یوی بیمارستان بستری است و البته اوائل در کما بود ولی الان مدتیست که خیلی بهتر شده است
پاسخ:پس بگو که چرا دیگه ازشون تو عکسا خبری نیست خدا شفاعنایت کنه...



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 4 آذر 1394برچسب:جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی مشهد مقدس,علی اصغر رحمتی, | 22:19 | نويسنده : یه بنده ی خدا |

.


get